Pieni hetki Tupsun päivässä

Yksityisyydestään nykyisin melko tarkka Tupsu-herra päästi minut seuraamaan päiväpuuhiaan pieneksi hetkeksi. Päiväunet sisällä sohvalla keskeytti ärsyttävä ovikellon kilahdus, ja vaikka ketään ei lopulta sieltä sisälle tullutkaan, katsoi herra parhaaksi lähteä ulos turvaan. 

"Niin, minulla oli makoisat unet menossa tuolla sisällä, kun olin juuri saanut asetuttua mukavasti sohvalle. En kuitenkaan halunnut ottaa sitä riskiä, että ovesta olisi tullut sisälle joku vieras, joka olisi ehkäpä halunnut silittää minua, ja niinpä päätin siirtyä ulos. Ja täällähän on ihan hieno syyssää, vaikka vähän tummia pilviä taivaalla liikuskeleekin."

"Tämä pensaanalunen oli kesällä yksi suosikkipaikkojani. Nyt tämä alkaa olla useimmiten liian kostea, jotta täällä viitsisi kissa makailla." 

"Talvi on tulossa, vaikka aurinko vielä lämmittääkin. Olen alkanut jo kasvatella talviturkkia."

"En minä mitään ihmeitä mieti, juuri nyt ei rapisekaan missään mikään, joten voi vain olla kaikessa rauhassa."

"Tämä on mun "häjyt"-ilmeeni, tai "kolli-katseeni". Mitäs tykkäät?"

"Nyt olen piilossa, ei minua kukaan löydä."

"Höh, taisin paljastua."

"Nyt hys, tuolla rapisee jokin!"

"Kai se on mentävä perään."

"Niin että heippa vaan tältä erää. Nähdään taas!"

Ja loppuun vielä kauniit syysasterit, ihan vain koska on syksy. :) 

Kommentit