Stressaako poikkeusolot kissoja?

Annetaanpa kissojen itse kertoa, miten ne kokevat nykyiset poikkeuolot. 

Tupsu: 
"No on tämä tosiaan aika poikkeuksellista aikaa. Sekä emäntä että isäntä ovat kotona kaiket päivät ja enimmäkseen istuvat tuijottamassa ruutuja ihan kuin ne vilisisi hiiriä tai jotain. Välillä ne häiritsee tulemalla silittelemään, ja yleensä aina kesken makeimman unen, jossa olen juuri saamassa ison hiiren kiinni."

"Mutta enpä nyt sanoisi ottavani tästä sen kummemmin stressiä. Se kyllä vähän stressaa, että mun turkkia taas harjaillaan koko ajan. On kuulemma taas jotain kylkitakkuja tullu. Minkäs minä niille mahdan, kun tuo talviturkki ei ota keventyäkseen ja kuitenkin tykkään jo noissa pensaissa pyöriskellä. Yksi kaunis päivä otin pensaan alla mainiot päikkäritkin - ihan kuin kesä olisi jo ollut!"

"Niin, se täytyy todeta, että palvelu on selvästi parantunut. Ovi aukeaa aina niin halutessani. Se on kiva."




Entäpä Miiru sitten:

"No en oikein ymmärrä, miksi ne on koko ajan kotona, mutta ei se minua sen kummemmin haittaa. Niin kuin Tupsukin totesi, ovipalvelu toimii nyt mainiosti läpi päivän ja sehän sopii mulle. Ja olen saanut emännän ymmärtämään paremmin mun raksupyyntöjä. Älkää kertoko sille, mutta opin naapurin koiralta sellasen tuijotustekniikan, joka puree loistavasti. Menen siihen raksukaapin nurkalle istumaan ja katson anovasti ylöspäin. Toimii lähes takuuvarmasti. Eikä emäntä edes tajua tulleensa vähän huijatuksi."

"Viikon päästä on ilmeisesti taas se päästäinen tai joku semmonen. Yleensä me on jouduttu autoon moneksi tunniksi silloin, mutta nyt se kuulemma jää pois. Ollaan ihan vain kotona. Minua ne automatkat ei niin hirveesti haittaa, kun olen oppinut nukkumaan ja olemaan ihan cool siellä kopassa. Mutta niin kuin tiedätte, Tupsulle ne automatkat on ihan pahinta, mitä se tietää, joten se on varmaan aika iloinen, kun nyt ei tarttee matkata minnekään."

"Eipä mulla muuta. Toivotan kaikille kissakavereille leppoisia poikkeusolopäiviä. Yrittäkää löytää ne hyvät puolet, parantunut palvelu ja niin pois päin. Ja ainahan voitte piiloutua jonnekin sohvan alle tai kaapin päälle, jos siltä alkaa tuntua. Kyllä kissa keinot aina keksii. Tsemppiä myös teidän isännille ja emännille ja myös ihan kaikille muillekin!"








Kommentit