Lähikuvassa: Tupsu

Kesäinen lämpö on pehmentänyt Tupsun avoimeksi ja hän halusi kertoa teille hieman mietteitään ja tietoja itsestään. 

"Minä olen aika ujo luonteeltani. Emäntä kai sanoisi, että ilmaisinpa asian aika vähätellen. No, en vain tykkää vieraista. Mutta sitten kun on tultu tutuiksi, niin tykkään kyllä, että minua silitetään."

"En myöskään tykkää vieraista kissoista, varsinkaan omalla reviirilläni. Tänä keväänä olen ollut heti ilmojen lämmittyä valppaana puolustamassa aluettani ihan öitä myöten. On se ollut kaiken vaivan arvoista. Voin nyt sanoa tämän alueen olevan minun. Ei tarvitse Miirunkaan pelätä vieraita kolleja näillä kulmilla."

"Kyllä tosimiehet syö nykyään salaattia. Minäkin tykkään näistä heinistä."

"Niin, viiksiäni on paljon kehuttu. En oikein ymmärrä, miksi, enhän minä niitä itse oikein näe. Pikkuisen toki silmäkulmasta huomaan. Mutta hyvin ne toimivat, ei siinä mitään."

"En minä oikein taida vitsien päälle ymmärtää. Tai sitten ne muiden vitsit on vain niin huonoja. Saatan ehkä olla vähän tosikko, joidenkin mielestä, mutta suhtaudun vakavasti velvollisuuksiini."



"Koska turkkini paksuus ja pörröisyys saattaa antaa vähän väärän kuvan, harva tietää, miten sporttinen oikeasti olenkaan. Voitan Miirun juoksukilpailussa ihan mennen tullen, ja puuhunkin kiipeän sitä nopeammin - ja korkeammalle. Vankoissa tassuissani on paljon voimaa ja ketteryyttä."

"Ehkä välillä vaikutan hieman tuimalta, mutta se johtuu ihan vain noista velvollisuuksista. Ei saa päästää muita kissoja reviirille ja jyrsijäkanta on pidettävä aisoissa. Sitten kun tilanne sen sallii, olen kuitenkin ihan pehmo ja heittäydyn helliteltäväksi."

Kommentit