Miirukaisen mietteitä

"Heipä hei ja tervehdystä vaan. Pitkästä aikaa emäntä antoi minulle luvan tarinoida ja turinoida koko postauksen verran ihan vain omia juttujani. Mistähän sitä oikein aloittaisikaan? No, sanotaan nyt vaikka alkuun, että palvelusväen suhteen ei ole tällä hetkellä isompia moitteita. Ovipalvelu pelaa erinomaisesti ja ruokakuppi täyttyy aina pyydettäessä. Ruuassa tosin voisi olla vähän parantamisen varaa..."


"Ei yhtään hassumpaa, että vuodenaika vaihtuu eikä tassuja enää palele täällä ulkona. Mukavasti on myös kaikenlaista vipeltäjää herännyt talven jälkeen. Ette uskokaan, miten paljon Tupsukin on hoikistunut, kun se yöt kulkee kylillä ties minkä perässä. Minullehan sen yöjuoksut sopii hyvin, sillä nyt voin taas asettua emännän jalkoihin yöksi. Voisin kyllä talvellakin, mutta tykkään kuitenkin pitää jonkin verran etäisyyttä siihen toiseen karvakkaaseen."


"Minusta nuo ihmisolennot hötkyilee ylipäätään ihan liikaa. Kannattaisi olla enemmän niin kuin minä. Voin toisinaan istua vaikka tunninkin tässä ja kuunnella luonnon ääniä. Linnut laulelee ja kompostin liepeiltä kuuluu kaikenlaista rapinaa. Mikä voisi olla sen mielenkiintoisempaa?"


"Tietenkin välillä pitää olla toimintaakin."



"Olen kuullut sanottavan, että maastoudun aika hyvin. Ehkä siinä onkin yksi saalistustaitoni salaisuus. Olen kyllä myös kärsivällinen, hiljaa hiipivä, nopea, ovela ja mitähän kaikkea vielä. Vaatimatonkin." 

"Välillä minusta tuntuu, ettei emäntä ole oikein siisti ihminen. Mutta ei se minua haittaa. Ainakaan niin kauan kuin minulle löytyy aina joku kolo, mihin asettua."


"Mutta ehkä tätä sängynpäällystä voisi kuitenkin pikkuisen järjestellä..."


"Kesäkeleissä sekin on kivaa, että emäntä viettää myös enemmän aikaa ulkona. Voin käydä moikkailemassa sitä ilman, että tarttee käväistä sisällä. Koska sisällä vietetty aika kesällä on ihan tyhmää."


"Raikkaassa ulkoilmassa nukuttaakin paremmin. Ainakin silloin, kun joku ei ole räpsimässä kuvia kuonon edessä."



 "Niin, eipä minulla oikeastaan muuta. Rauhaisaa kissanelämää täällä siis vaan vietetään, mikä onkin aivan parasta. Mukavaa kevättä kaikille."

Kommentit