Makramee-kassi

Makramee on minun, kuten ilmeisesti aika monen muunkin, uusi suosikkini käsitöiden saralla. Kun olin saanut valmiiksi Miirun valtaistuimen, tilasin Finn Texomeriltä eri värisiä Paulina-punoskudekeriä, kun en taaskaan osannut päättää, mitä ihanista väreistä ottaisin. Sama tilanne siis kuin aiemmin kalalankojen kohdalla, joita tilasin samasta paikasta. 

Tämän verkkokaupan nimi on jotenkin kovin luotaantyöntävä, mutta sieltä olen löytänyt parhaan värivalikoiman niin kalalankoja kuin näitä Paulinoita, ja molemmilla kerroilla tuotteet ovat tulleet minulle parissa päivässä, joten aion ehdottomasti tilata sieltä jatkossakin, mikäli lankatarpeita on. 

Tilaamani värit olivat fuksia, petrooli, keltainen ja vihreä. Fuksia pääsi ensimmäisenä käyttöön ja tein siitä tämän Leinikki-laukun. Ohje löytyy Lankavan sivuilta. Sangat olin ostanut jo muutama vuosi sitten kirppikseltä, ne olivat vain odottaneet sopivaa käyttökohdetta ja tähänhän ne sopivat täydellisesti. 

Tilasin muuten samalla tämän Poistonurkkauksesta löytyneen "100 kerää neulelankoja" 30 eurolla. Oli kuin olisi aarrearkun avannut kotona! Ei ollut hinnalla pilattu tämä setti, mutta langat ovat polyesteriä ja osa niistä minulle melko outoja, joten en ole vielä keksinyt, mitä niistä tekisin. 

Takaisin tähän Leinikkiin. Ohje on varsin selkeä ja malli helppo tällaiselle makramee-aloittelijalle kuin minä. Hankalin osuus oli narujen päättely laukun pohjassa. Koska laukku tehdään 40 narulla, oli pääteltäviä narunpäitä lopussa 80! Melkoinen homma löytää kaikille niille tilaa, puhumattakaan tietysti siitä vaivasta, minkä päättely aiheutti. Onhan kassi toki siisti näin, mutta olisikohan ihan mahdotonta, että narunpäät olisivat jääneet roikkumaan pohjasta? Ehkä kokeilen niin seuraavan kassin kohdalla. 


Kommentit