Kissan valtaistuin (makramee)

Alkukesästä tein ensimmäisen makramee-kissa-amppelin, valtaistuimeksikin kutsumani. Kun eräällä kauppareissulla (Jyskiin) silmiini osui kukan muotoisia pyöreähköjä tyynyjä (alla kuvissa oleva keltainen ja toinen vaaleanpunainen), totesin, että onhan ne ostettava ja tehtävä lisää näitä "kissa-amppeleita", varsinkin kun minulla noita narujakin oli vielä runsaasti jäljellä. 

Kotona sitten totesin, etteivät minulla olleet värit (vihreä, keltainen) sopineetkaan yksiin tyynyjen värien kanssa. Ainoastaan valkoinen toimi esimerkiksi keltaisen tyynyn kanssa. Koska olin käyttänyt valkoista punosta jo melkoisesti ensimmäisen tällaisen harjoitteluun, tiesin, ettei minulla olisi tarpeeksi narua tehdä tätä toista yhtä leveänä/usealla narulla kuin tein ensimmäisen. Tai naruahan kyllä oli, koska olin purkanut sen ihan ensimmäisen yritelmän, mutta ne olivat liian lyhyitä pätkiä. 

Jäljellä olevasta kerästä sain 16 viiden metrin narua, joten päätin tehdä tämän sillä määrällä. Alaosaan istuinta lisäsin sitten naruja, koska sinne riittivät ne lyhyemmätkin pätkät ja sain niillä tehtyä tiheämmän istuinosan. Se olikin tarpeen, sillä tuo tyynyn kukkamuoto osoittautui hieman haastavaksi ja solmuja piti siksi tehdä alaosaan ja pohjaan tiheämmin kuin olin ajatellut. 

Tämä riippuistuin meni kummitytölle, jolla on kaksi kissaa. En tiedä, ovatko ne kissat ottaneet istuinta vielä käyttöön. Miirun valtaistuin on vielä saanut olla ihan rauhassa. :( 






 

Kommentit